2007-02-17

Retro - Sinclair ZX Spectrum 48K


Ma pakolgatás közben kezembe került az első számítógépem. Sajnos már nem működik, de eltettem, mert szentimentális értékkel bír számomra. Anno még volt egy ismerős, aki meg tudta bütykölni, de aztán egyszercsak rajta is kifogott. Szóval imét a kezembe akadt a híres Spectrum. Mennyit játszottam én ezzel a masinával míg végleg el nem romlott! Mai szemmel teljesítménye egyenlő a nullával, de akkoriban ('80-as évek eleje) maga volt a csoda.
Az adatok:

Kiadás éve: 1982 - 4 éves voltam...
CPU: Z80A (3.5MHz) - Csak a mostani telefonom 107MHz-es...
RAM: 48KB - Minden belefért!
ROM: 16KB
Karakteres felbontás: 32x24 (16 szín) - 768db betű fért fel egy képernyőre...
Grafikus felbontás: 256x192 (16 szín) - a telefonomé 176x220 4096 színnel
1 (!) csatornás hang - 5.1 nem volt még sehol...
Magnókazettás háttértár - egy játék betöltése minimum 4 perc volt , microdrive-ra nem tellett...

Szóval tessék elgondolkozni, hogy minek örültem én akkoriban!
Ma meg a kiscsávók még egy PS3-nak se tudnak örülni lassan...

De csakazértis! Leszedtem egy emulátort, pár játékot, és hagytam, hogy elragadjanak a kék-sárga csíkok! "Pííííííííííí-pipp pííííííííí-píííííííííí..." :-D
Érdekel az akkori játékvilág? Katt ide: http://www.worldofspectrum.org/

0 Comments:

Megjegyzés küldése

<< Home