2007-11-21

Az E.ON 21.százada...

Technikai fejlődés, automatizálás, számítástechnika. A másik oldalon a bürokrácia, a mindenhol svindliző Nagy Testvér. Jelen esetben az E.ON cég, aki nagy lelkesedéssel teszi a dolgát, és veszi be a pénzt az amúgy is csak dráguló elekrtomos áramért, és a gázért egyszerre, elkerülhetetlenül. És ha már így esik, akkor miért ne vegye le még a népet egy kicsit mégjobban...
A cég (önmaguk) ajánlására rászoktunk az online mérőállás bejelentésre, ami egyszerű, nem kell várni, míg nagy nehezen felveszik a telefont. Meg az ember kicsit úgy érzi magát, mint akinek olyan céggel van dolga, aki lépést tart a technikai fejlődéssel és ki is használja előnyeit. A folyamat a következő: Az E.ON oldalán a polgár kiválasztja a lakossági mérőállás bejelentés menüpontot (jól el van dugva, és gyakran változik, csak profiknak!). Itt megadja a kellő adatokat, és a leglényegesebbet: a mérőórája állását. Ezt megteheti mind a villany, mind a gáz fronton. Amint elküldi mindezt automatikusan kap egy emailt a rendszertől, miszerint az adatokat vették, megkezdték a feldolgozást. Ez így szép és jó.
Ma pedig megjön az elküldött adatok alapján készített elszámoló számla (postai levél), amelyen a gázóra állás jópár m³-rel több, mint amit leadtunk. Felhívva a "reklamációt" közlik, hogy mivel mi 7-én adtuk le az adatokat és a rendszer 12-ével zárja a számlázási időszakot a "rendszer" a fennmaradó 5 napra BECSÜLI A FOGYASZTÁST! (?????) És ezt bizony pofátlan módon ki is fizettetik! És hogy a siker teljes legyen a rendszer persze több mint 10m³-t számol erre az időre!
Hát erről ennyit... Kényelem ide vagy oda, de a kőkorszaki módszer, a telefonos bejelentés jobban működik, ott talán nem vágják meg az embert.
Másrészről az E.ON-nak fizetjük a villanyszámlát is, ugyanilyen módszerrel, ott miért nem becsül ugyanígy előre a rendszer?
Ismételten FOJJ!

Címkék: , ,

1 Comments:

Blogger Gr4ss blog said...

Egy tizessel kevesebbet kell beírni :)

07:19  

Megjegyzés küldése

<< Home