2008-07-27

Csodabigyó és kerékcsere

Beszorulhatsz, mint Micimackó...
Tegnap megjártuk a balatonedericsi Csodabogyós barlangot, ellátogattunk Kékkútra ásványvizezni és Kővágóörsre megnézni a kőtengert.
Hát, emberek... Ha szeretitek a barlangokat megnézni és mindezt kényelmesen tenni, akkor a Csodabogyós barlang nem a ti helyetek. A barlangtúra egy laza 40 perces hegymenettel kezdődik (a kapott overallokkal, meg sisakokkal tovább nehezítve). Ha az időjárás szép nyári 30C, az összsúly pedig túl van a 100kg-on, akkor szépen lehet lihegni és izzadozni. 40 perc kaptató után meg be lehet szállni abba a barlangba, ami a klausztrofóbiások rémálma, ahol sokszor négykézláb vagy épp hason csúszva kötelekbe kapaszkodva lehet csak az embernek továbbszuszakolnia magát. Akit mindez nem tántorít el, az meg fogja találni a számításait, igazi vadregényes kúszós-mászós barlangászat, remek túravezetés, kiváló hangulat (az összegyűlt kirándulótársak függvényében, mi remekül végigszórakoztuk az egészet).
Szóval ha nem félsz a szűk helyektől és egy igazi természetközeli kalandra vágysz, akkor ott a helyed, nem bánod meg!
Kékkúton ittunk egyet a Theodora forrásból, megnéztük a kőtengert Kővágóörsön, beugrottunk Badacsonyba, hazafelé kaptunk egy szép kis defektet, de egy Formula 1 szintidőn belüli kerékcsere után azért szerencsésen hazaértünk.