2011-02-08

Retro találkozó


Nekem most jött el az idő, ami más fiatalabbaknak már el is múlt, vásároltam magamnak egy Sega Game Gear-t, aztán Gr4ss kolléga bolhapiacozott nekem egy Nintendo Game Boy-t.

Az előző régen a szívem csücske volt elérhetetlen távolságban, míg az utóbbit leginkább a Balaton mellett láttam anno német gyerekek kezében cicergetni. Kézbe véve mindkettő visszahozza a régi idők kvarcjáték-feelingjét, bár mindkettő nagyobb, nehezebb, többet tud. A Nintendo 1989-ben rukkolt ki a hordozható videojátékával, ami bár csak 160x144 pixeles háttérvilágítás nélküli sima LCD-vel volt felszerelve, de kisebb méreténél (és egyszerűségénél) fogva sokkal népszerűbbre sikeredett Segás társánál. Nekem mégis jobban tetszik a Game Gear (1990), aminek szintén 160x144 pixeles a kijelzője, de színes (4096 szín), és háttérvilágítás is van hozzá, akár éjjel is lehet nyomatni a Sonicot. És ez az, ami miatt a Sega jobban hozzám nőtt, Sonicot mindig jobban szerettem Marionál. Mindkét gépezet egy hangszórón szól, de sztereó fejhallgató kimenet is boldogít minket, mint lehetőség. Egyetlen negatívum, hogy a Game Boy 4 ceruza elemmel (AA), a Game Gear pedig 6 (!) hasonló áramforrással üzemel. Bár az igaz, hogy mindkettőhöz csatlakoztatható külső áramforrás (hálózati adapter). Mindkettőhöz 1-1 cartridge van per pillanat, Game Gear fronton Sonic 2, Game Boyhoz a legnépszerűbb játéka, a Tetris, ami 30.26 millió példányban fogyott.

Címkék: , , , ,

0 Comments:

Megjegyzés küldése

<< Home